e-Twinning 2013/2014

'ENJOY HEALTHY LIFE EVERY (AUTUMN) DAY'  - Jednalo se o projekt pro žáky naší 9. třídy. Partnery byli žáci z Polska. Všichni sledujeme trend dospívajících – posedávání u TV a PC, nedostatek pohybu, nezdravé stravování. Proto cílem našeho projektu bylo naše žáky přivést k přemýšlení nad těmito problémy, nad tím, jak způsob stravování ovlivňuje i to naše zdraví, a že je to problém, který se týká i jich, ačkoliv jsou mladí a cítí se zdraví. Zamýšleli se nad svým současným přístupem k životnímu stylu. Ideálním výsledkem bylo přimět žáky ke změnám v přístupu. Dalšími cíli projektu bylo navazovat přátelství s maldými lidmi z jiných evropských zemí a používání anglického jazyka pro komunikaci.

Začlenění projektu do učebního plánu

Součástí náplně učiva žáků 9.ročníku je péče o zdraví(zdravý životní styl), pěstování tolerance k odlišnostem, poznávání kultury jiných národností(vánoční zvyky + vánoční jídelníček), porovnávání života mladých lidí, rozvíjení komunikativních dovedností. Komunikačním jazykem projektu byla angličtina. Žáci zjišťovali, jak se stravují mladí lidé v Polsku a také jaká jídla jedí na Vánoce – čím se jejich zvyky liší od našich. Při projektové práci žáci vyhledávali a třídili informace, rozvíjeli slovní zásobu, schopnosti komunikovat, poznávat. Učili se rozdělovat si úkoly, vyjadřovat se a obhajovat své názory. Pracovali se slovníky, tvořili prezentace.

Výsledky, přínos projektu

Projekt nám přinesl intenzivní práci, aktivní přístup žáků , využití jiných forem a metod výuky a méně obvyklých pomůcek. Za největší přínos považuji vydařenou 4 mesíční spolupráci s partnery, splnění všechn úkolů/cílů, které jsme si určili. Podařilo se nám najít společný čas a fungující technické zázemí pro videokonferenci a chat. Úspěchem bylo jistě i to, že žáci pracovali s nadšením a zaujetím, opravdově se zamýšleli na svým životním stylem. Žáci si rozšířili slovní zásobu, vyzkoušeli si reálnou komunikaci v reálném čase, kdy museli pohotově reagovat (chat, videokonference) v cizím jazyce.

MY EUROPEAN FRIENDS – jednalo se o projekt pro žáky naší 5. třídy. Žáci partnerů byli většinou o trochu starší, což ale nebylo na škodu. Žáci se poznávali navzájem, dozvídali se informace o zemích(městech, školách) partnerů, plnili různé hravé úkoly, seznámili se s některými zvyky.

Začlenění do učebního plánu

Žáci jednoduchým způsobem a gramaticky správně sdělovali základní informace o sobě, rodině, škole, volném čase, každodenním životě, kultuře. Odpovídali na jednoduché otázky týkající se probíraných témat. Vyhledávali a kriticky třídili potřebné informace. Využívali známou slovní zásobu,ale pracovali také se slovníky(rozšíření slov.zásoby). Samostatně psali krátké texty týkající se každodenního života a zájmů. Aktivně se podíleli na realizaci projektových úkolů. Vyjadřovali své názory, libost/nelibost. Poznáváním a porovnáváním života a tradic jiných národů si budovali pozitivní vztah k odlišnosti. Poznávali význam angličtiny pro multikulturní komunikaci. Dle uvedených informací jsme rozvíjeli kompetence komunikační, personální a sociální, kompetence k učení a řešení problémů.

Spolupráce partnerských škol

Během projektu jsme byli, my učitelé, v čilém kontaktu. Diskutovali jsme o navrhovaných úkolech, zvažovali technické možnosti a možnosti našich žáků. Chtěli jsme, aby se učili komunikovat v angličtině, aby vzájemně poznávali jiné kultury, ale aby se také pobavili a naučili se něco nového. 1. Každý žák si vytvořil svůj profil s vlajkou své země a základními informacemi, které pak namluvil i do VOKI, aby mohli ostatní účastníci projektu hádat, kdo se za kterým VOKI(Avatarem) skrývá. 2. Žáci posílali(1 český žák – 1 řeckému, 1 německému, 1 italskému…) maily o sobě, své rodině a koníčcích. 3. Žáci společně nafotili zajímavá místa školy, která prezentovali formou krátkého filmečku. 4. Ve skupinách si rozdělili 5 partnerksých zemí – připravili plakát o dané zemi. 5. Vyfotili jsme se, každý si připravil svůj popis. Partneři také – pak jsme navzájem hádali, kdo je kdo. 6. Jednotlivě na Padlet=nástěnku umisťovali své SUPERHERO. 7. Rozdělili jsme si velikonoční zvyky a umístili na další nástěnku, četli si, jak slaví Velikonoce jinde. 8. Děti měly sdílet představu, že jsou králové/královny – můžeme porovnat jejich přání. 9. Naši žáci se rozloučili mailem, ve kterém sdělili své plány na prázdniny.

Výsledky, přínos projektu

Já pracuji jako učitelka anglického jazyka již přes 20 let a projekty mi pomáhají unikat stereotypu práce s učebnicí. Projekt obohatil naši práci v hodinách angličtiny. Žáci poznávali, že angličtina není jen vyučovací předmět, ale nezbytný prostředek pro mezinárodní komunikaci. Projekt pomáhal utvrzovat naše učivo dle ŠVP, ale umožnil také rozšíření znalostí a dovedností. Žáci využívali ICT nástroje (jinak než pro PC hry a facebook). Učili se kriticky pracovat s překladači. Naše práce zveřejňujeme na webu naší školy, takže se všichni zájemci na naše mezinárodní projekty mohou podívat. Pro žáky naší školy jsme připravili nástěnku s plakáty o zemích našich partnerů. Jsem moc ráda, že žáky práce na projektu bavila. Chtěli na projektu pracovat mnohem častěji, než jsme mohli nebo měli přístup k počítačům.

 

pondělí 20.01.2025
pondělí 06.01.2025
úterý 03.12.2024
ledn
31

Pololetní prázdniny

únor
21

Školní ples

břez
03

Zimní ozdravný pobyt 1. stupeň, Klepáčov

břez
07

Návrat ze zimního ozdravného pobytu 1. stupeň

břez
18

8 h Beseda v knihovně 2.B Strašidelné putování